Tłoczki z Transalpa Varadero SD-01 Rocznik 1999 - eksploatacja od "zera"
Ostatni zapis 313 536 km
Powrót do strony głownej

Opony  
0 km Metzeler Enduro 4 - reklamowałem, bo przednie shim'owało
18 183 km Michelin T66
40 200 km jw
59 800 km jw
75 150 km jw
91 950 km jw
108 200 km Michelin Anakee (bieżnik: przód 4,5/2,2 tył 7,5/2,2 mm) (nowy/pozostał)
122 878 km jw (bieżnik: przód 4,5/2,5 tył 7,5/2,5 mm)
136 500 km jw (bieżnik: przód 4,5/2,0 tył 7,5/2,7 mm)
156 861 km jw (bieżnik: przód 4,5/2,1 tył 7,5/1,7 mm)
175 680 km jw (bieżnik: przód 4,5/1,5 tył 7,5/1,8 mm)
196 000 km jw (bieżnik: przód 4,5/1,8 tył 7,5/1,9 mm)
218 080 km Metzeler Tourence (bieżnik przód 6.0mm/2.0 tył 7.5mm/1.3)
236 478 km Michelin Anakee 2 (bieżnik przód 4.5/1.5 mm, tył 7.5/1.6 mm)
263 061 km jw (bieżnik przód 4.5/1.5 mm, tył 7.5/2.1 mm)
280 495 km Michelin Anakee 3 (bieżnik przód 3.9/1.0 mm, tył 8.0/3.5 mm)
303 637 km Michelin Anakee 3 (bieżnik przód 3.9 mm, tył 8.0mm)
Łańcuch  
0 km DID HV
35 460 km Iryss
49 740 km RK XW
75 150 km RK ROZ2 E1
112 000 km RK ROZ2 E1 (wymieniono bo zjechała się zębatka przednia, 3 zatarte ogniwka)
136 500 km RK 525 GXWE
169 750 km RK GWX 525 Gold
196 240 km DID
236 478 km DID ZVMX
280 495 km DID VXZJ GB
Klocki hamulcowe przód
59 800 km oryginał hondy Nissin
112 000 km oryginał hondy Nissin
169 750 km oryginał hondy Nissin
215 771 km oryginał hondy Nissin
263 061 km oryginał hondy Nissin
310 611 km oryginał hondy Nissin
Klocki hamulcowe tył
20 830 km podróba
34 000 km włoskie
59 800 km włoskie
84 340 km Nissin
112 000 km włoskie
129 290 km na ISSI
169 750 km na Nissin
211 410 km Oryginał
249 580 km włoskie
280 495 km włoskie
Świece zapłonowe  
23 870 km DPR8EA9
35 460 km DPR8EA9
71 371 km DPR8EA9
85 047 km DPR8EA9
95 570 km DPR8EA9
108 200 km DPR8EA9
122 878 km DPR8EA9
145 415 km DPR8EA9
185 660 km DPR8EA9
220 400 km DPR8EA9
249 580 km DPR8EA9
263 061 km DPR8EA9
292 390 km DPR8EA9
Łożyska w główce ramy  
56 500 km niemieckie stożkowe - po wyjeździe do Afryki - ale nie wytrzymało długo
68 900 km oryginał Hondy - po wyjeździe do Islandii
122 200 km oryginał Hondy
156 871 km oryginał Hondy
218 080 km oryginał Hondy
263 061 km oryginał Hondy
311 005 km oryginał Hondy
Pompa  
90 952 km wymiana pompy paliwowej - przepalone styki
129 290 km wymiana pompy paliwowej - przepalone styki w 90%-ach (działała, ale wymieniłem)
188 825 km wymiana pompy paliwowej - przestała działać
218 145 km Wymiana styków (zestaw z Larssona) w pompie paliwowej (przerywała pracę)
273 460 km Wymiana styków (zestaw z Larssona) w pompie paliwowej (przerwała pracę)
293 039 km Wymiana styków (zestaw z Larssona) w pompie paliwowej (padła w trasie, ale ciężko chodziła mechanicznie że aż była gorąca jak diabli)
312 8259 km Wymiana pompy na okazyjnie kupioną podróbke za 400 zł (stara włożona do części zapasowych)
Inne  
50 500 km linka sprzęgła - na polską
50 500 km przegląd silnika tj. całkowite rozebranie na kawałki dla gazety
- przy okazji wymiana łańcuszków rozrządu i uszczelniaczy.
59 800 km Nie udało się poprawnie złożyć sprzęgła, coś pukało, więc wymiana na używane od rozbitego innego motocykla
63 964 km linka od sprzęgła na oryginał - polskie nie wytrzymało długo ;-)
91 150 km wymiana akumulatora na VARTA - no cóż, raz na cztery lata trzeba
91 950 km wymiana amortyzatora tylnego na nowszy model - w modelu z roku 1999 był zbyt miękki,
nowy to REWELACJA !
98 490 km wymiana gumek tłumiących pod kołem zębatym łańcucha
108 200 km łańcuszki rozrządu + stosowne uszczelki
122 878 km Wymiana 3-ch łożysk w tylnim kole
136 500 km wymiana łożysk w przednim kole
145 415 km Wymiana baku paliwa na używany - stary ciekł na zgrzewie na dole po prawej stronie
156 871 km wymiana Akumulatora
168 705 km wymiana lewej manetki podgrzewanej;
wymiana przerywacza (niepotrzebnie bo nie on był przyczyną)
169 750 km wymiana tarcz hamulcowych przednich i tylnej na używane (z przebiegiem ok.20 KKm);
wymiana uszczelniacza/zimmering wyciskacza sprzęgła (wyciek)
176 527 km wymiana alternatora/stojana na używany - był 'zmostkowany' i miał przypieczone zwoje
Naprawa spalonych łączy kostki konektora przy bezpieczniku 30A
196 240 km Kapitalka silnika:
nowe zawory, szlifowanie gniazd zaworowych, łańcuszki rozrządu, pierścienie tłoków, sworzeń tłokowy, łożysko, panewki, prawie wszystkie uszczelki, zimeringi
Sprzęgło: sprężyny sprzęgła
Teleskopy przednie:uszczelniacze i prowadnice
218 080 km Awaria napinacza łańcuszka rozrządu - przedni cylinder - naprawa przez wygięcie starej sprężynki
Wymiana sprężyny tylnego amortyzatora na "Pomarkowy" z wersji SD02
221 096 km Wymiana linka od sprzęgła na oryginał
236 478 km Wymiana 3-ch łożysk w tylnym kole
245 560 km Wymiana łożysk w przednim kole, wymiana linki gazu
249 580 km Wymiana łańcucha rozrządu, napinaczy
263 061 km Wymiana uszczelniaczy amortyzatorów (lagi przód)
263 128 km Wymiana alternatora (na zamiennik), akumulatora
280 495 km Wymiana linki od sprzęgła na oryginał, wymiana filtra paliwa, wymiana gumek zabieraka
288 248 km Wymiana gaźnika na używany - powód - sprawdzenie czy będzie mniej palił : pali mniej o ponad litr ale na niskich obrotach coś nie bardzo chodzi.
296 598 km Wymiana akumulatora na YOASA. Poprzedni padł po wyłączeniu silnika nawet nie trąbnął klaksonem
P.S.problem był w alternatorze
297 030 km Wyciek prawy amortyzator przedni
298 777 km Padł alternator, wymiana na oryginał Hondowski
303 637 km Uszczelnienie przednich rur teleskopowych (lagi amortyzatorów)
311 005 km Wymiana uszczelek wydechów (rura - tłumik), wymiana uszczelki pod termostatem
312 524 km Wstawiłem oryginalną centralną podstawkę (nóżki) do Varadeo (i tak stoi prawie cały czas w garażu więc niech się koła nie męczą)- można wstawić motor na central (nieco obładowany) w klapkach !! - nie kupujcie podrób nie warto - mój poprzedni MoTech - tragedia: by wstawić potrzeba było herkulesa wyciskacza, były ciężkie, odstawały od motocykla zmniejszając sporo prześwit i w końcu odpadły gdzieś na Ukrainie.
313 536 km Powrót do starego gaźnika - uff co za ulga, pali (testowałem drogi wiejskie + polne) - 6.12 L/100 km ale pali ok, nie szarpie, ciągnie, nie strzela w tłumiki (co mnie podkusiło wcześniej na wymianę - nie ma pojącia. Palił około pół do litra mniej ale nie warto było się męczyć).